Częste pytania

1. Jaka jest różnica pomiędzy formatem cyfrowym a tradycyjnym ? 

2. Jak sprawdzić czy jakość zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego przeze mnie formatu ?

3. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki zostały wydrukowane w dobrej jakości ?

4. Jak sprawdzić status mojego zlecenia ?

5. Ile wynosi czas realizacji zlecenia ?

6. W jaki sposób mogę zapłacić za zlecenie ?

7. Którą formę dostawy oraz płatności wybrać najkorzystniej ?

8. Czy moja przesyłka jest bezpieczna ?

9. Kiedy następuje realizacja zlecenia ?

 

1. Jaka jest różnica pomiędzy formatem cyfrowym a tradycyjnym ?

Format cyfrowy w odróżnieniu od formatu tradycyjnego ma inną proporcję boków wykonanego zdjęcia. W przypadku analogowej fotografii proporcja ta wynosi 3:2 (np. 102x152 mm), natomiast w fotografii cyfrowej większość aparatów wykonuje zdjęcia o proporcji 4:3 (czyli np. 102x136 mm).

 

2. Jak sprawdzić czy jakość zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego przeze mnie formatu ?

Moduł do wysyłania zdjęć zintegrowany z serwisem Fotosmart posiada wbudowaną funkcję, która w sposób graficzny poinformuje Cię o jakości odbitki w wybranym formacie :

kolor czerwony - słaba jakość odbitki

kolor żółty - średnia jakość odbitki

kolor zielony - dobra jakość odbitki

 

3. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki zostały wydrukowane w dobrej jakości ?

Należy pamiętać, że na wysoką jakość wydruku odbitki ma wpływ wiele czynników:

  • rozdzielczość
  • sposób zapisu (jpg, tiff)
  • stopień kompresji
  • prawidłowo ustawiony balans bieli
  • siła światła lampy błyskowej - zbyt wysoka powoduje powstanie "białych plam" na fotografowanym obiekcie.

Poniżej zamieszczamy tabelę minimalnych rozdzielczości wymaganych, aby Twoje odbitki były bardzo dobrej jakości

  •  9 x 13 - 1000 x 700
  • 10 x 15 - 1200 x 900
  • 13 x 18 - 1600 x 1200
  • 15 x 21 - 2000 x 1600
  • 20 x 30 - 3000 x 2400
  • 30 x 40 - 4000 x 3000
  • 30 x 45 - 4000 x 3000

 

4. Jak sprawdzić status mojego zlecenia ?

Po wysłaniu zlecenia do systemu Fotosmart otrzymasz drogą elektroniczną (e-mail) wszelkie niezbędne informacje związane z realizacją Twojego zlecenia.

  • Pierwszą informacją, jaką otrzymasz jest potwierdzenie o przesłaniu zlecenia do systemu.
  • Jeśli Twoje zlecenie zostało poprawnie wypełnione oraz opłacone zostanie ono przekazane do realizacji, a o tym fakcie również zostaniesz powiadomiony drogą elektroniczną.
  • Po wykonaniu Twojego zlecenia (odbitki są wykonane, zlecenie w trakcie dostarczania) otrzymasz kolejny e-mail z informacją o wykonaniu zlecenia.

 

5. Ile wynosi czas realizacji zlecenia ?

Wpływ na to jak długo będziesz oczekiwał(a) na zlecenie ma termin złożenia zlecenia (zlecenia wysłane w dni świąteczne oraz soboty są realizowane w pierwszym dniu roboczym) oraz potwierdzenie wpłaty za zlecone zamówienie. Zlecenia są wykonywane w ciągu max 48 (przeważnie 24) godzin od momentu ich opłacenia lub wyboru przesyłki pobraniowej. Zlecenia wysyłane do klientów przesyłką ekonomiczną docierają w ciągu 2-5 dni, priorytetową w 2-3 dni, kurierską w 1-2 dni.

 

6. W jaki sposób mogę zapłacić za zlecenie ?

Oferujemy następujące formy płatności:

  • przelewy elektroniczne z większości polskich banków : Inteligo, Zachodni WBK, ING, BPH, Kredyt Bank, Invest Bank, PKO S.A., Lukas Bank, BGŻ, Millenium, PKO BP, Mult iBank,Citybank,Bank Ochrony Środowiska, Deutche Bank
  • płatność kartami Visa i Mastercard

W momencie wysyłania zlecenia zostaniesz automatycznie połączony z modułem płatności elektronicznych, za pomocą którego możliwe będzie opłacenie zlecenia. System płatność obsługuje firma Przelewy24.pl oraz PolCard.

Przelewem tradycyjnym, na nasze konto firmowe: Alior Bank S.A.: 56249000050000453034761740

Wybierając przesyłkę pobraniową - przy odbiorze.

 

7. Którą formę dostawy oraz płatności wybrać najkorzystniej ?

Najkorzystniejszą metodą płatności są przelewy elektroniczne oraz płatność kartą kredytową.

 

8. Czy moja przesyłka jest bezpieczna ?

Wszystkie zlecenia przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej są pakowane w specjalne kartonowe opakowania, które zapewniają bezpieczny transport Twoich zdjęć.

 

9. Kiedy następuje realizacja zlecenia ?

Wszystkie zlecenia realizujemy po wpłynięciu należności na nasz rachunek lub wyboru przesyłki pobraniowej.

Gwarancja jakości

Zdjęcia wywołujemy tylko i wyłącznie na oryginalnych papierach fotograficznych - Fuji Crystal Archive i Kodak Royal.

FujiKodak